ФЕДОРІВСЬКА ЗШ І СТУПЕНЯ
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [2]
Виховна робота [16]
Методична робота [34]
Моніторинг знань учнів [1]
Профсоюз [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Методична робота

Засідання МО вчителів-предметників

В листопаді згідно річного плану роботи було проведено засідання методичного об’єднання вчителів-предметників за такими питаннями:

1. Огляд новинок методичної літератури та нормативних документів.

Голова МО Сива О.Л.

 

2. Обговорення результатів проходження курсів підвищення кваліфікації вчителями школи.

Голова МО Сива О.Л.

Вчителі-предметники

 

3. Система роботи вчителя історії по саморозвитку особистості як шлях до створення успішної та конкурентоздатної людини.

Вчитель історії Мусатова І.М.

 

4. Відвідування уроків адміністрацією школи та взаємовідвідування уроків учителями.

Директор школи Ангеловська А.І.

Голова МО Сива О.Л.

 

 

 

Відповідно до пункту 1.7. Типового положення про атестацію педагогічних працівників, з метою підвищення професійної кваліфікації педагогічних кадрів, згідно з планом курсової підготовки відділу освіти Мелітопольської РДА ЗО, вчителі: української мови Сива О.Л. та математики Ангеловська А.І., директор школи Ангеловська А.І. проходили курси підвищення кваліфікації при КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР з 19 жовтня 2015 до 06 листопада 2015, з 05 жовтня 2015 до 16 жовтня 2015, з 05 жовтня 2015 до 19 листопада 2015 відповідно.

         За час навчання опрацьовано такі модулі:

1. Соціально-гуманітарна підготовка.

2. Фундаментальна підготовка:

2.1. Педагогічна психологія;

2.2. Інклюзивна освіта;

2.3. Інноваційний менеджмент;

2.4. Теорія і методика виховання;

2.5. Сучасна дидактика та оцінка якості освіти.

3. Фахова підготовка.

4. Контрольно-діагностичний.

          Результатом цієї роботи були підготовка та захист курсових робіт з тем:

1. «Використання інтерактивних методів на уроках української мови та літератури»;

2. «Розвиток креативного мислення учнів 7 класу в процесі викладання математики»;

3. «Особливості управління інноваційними процесами в сільській малокомплектній школі».

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

випускної роботи слухача курсів підвищення кваліфікації

Ангеловської Алли Іванівни

Район, освітній заклад, посада: Мелітопольський район, Федорівська ЗШ І-ІІ ступенів, директор.

На тему: «Особливості управління інноваційними процесами в сільській малокомплектній  школі».

Зміст:

  1. Актуальність, теоретична і практична значущість обраної теми: Актуальність теми – проблема функціонування сільських малокомплектних шкіл. Об’єкт дослідження – впровадження інновацій в навчально-виховний процес у сільській малокомплектній школі. Предмет дослідження – інноваційні процеси в сільській малокомплектній школі. Мета дослідження – розглянути особливості інноваційних технологій та їх впровадження в навчально-виховний процес у сільській малокомплектній школі.

Завдання дослідження:

  1. Розкрити зміст інноваційних процесів в освіті;
  2. Розглянути ступінь впровадження інноваційних процесів в малокомплектних школах;
  3. Проаналізувати управління інноваційними процесами в сільській малокомплектній школі.
  1. Логічність викладання обраної теми:

 ЗМІСТ …………………………………………………………………………… .2

ВСТУП ……………………………………………………………………………3

РОЗДІЛ  І.  Інноваційні процеси ………………………………………………..6

1.1. Теоретичні аспекти педагогічної інноватики ……………………………..6

1.2. Готовність педагогів до інноваційної діяльності ………………………..15

РОЗДІЛ  ІІ.  Інноваційні процеси в сільських малокомплектних школах ….18

2.1. Особливості побудови навчально-виховного процесу в малокомплектних школах …………………………………………………………………………..18

2.2. Інноваційні заклади освіти ………………………………………………..19

2.3. Інноваційна діяльність в малокомплектних школах ……………………20

2.4. Управління інноваційними процесами в сільській школі ………………24

РОЗДІЛ ІІІ. Практичне впровадження інноваційних технологій.…………...27

ВИСНОВКИ …………………………………………………………………….33

Список використаних джерел …………………………………………………34

ДОДАТКИ ………………………………………………………………………35

Додаток 1 ………………………………………………………………………..35

Додаток 2 ………………………………………………………………………..36

Додаток 3 ………………………………………………………………………..37

Додаток 4 ………………………………………………………………………..50

Додаток 5 ………………………………………………………………………..69

         3. Використання у викладанні теми власного професійного досвіду, можливість наслідування, необхідність узагальнення , допрацювання або корекції: В ІІІ розділі роботи розкрито практичне впровадження інноваційних технологій. Перераховані  технології що використовуються в нашій школі, які найбільшим чином відповідають віковим особливостям учнів та кількісному складу класів. Подані фрагменти уроків застосування інтегральної педагогічної технології Мариновської, наведені конспекти авторських уроків наших вчителів із застосуванням інноваційних технологій. Розроблено анкета «Чи готові ви до інноваційної діяльності?» і складено план роботи із впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.

         4. Оформлення роботи, дотримання вимог: в роботі 84 сторінки, є зміст, список літератури, робота написана шрифтом Times New Romans 14, витримані абзаци, друк з одного боку сторінки, 1,5 інтервалу між рядками, в роботі є таблиці і малюнки, вони відповідно підписані.

5. Інші зауваження, пропозиції, примітки :

         В період інноваційного розвитку нашої держави визнання керівниками закладів і установ освіти теорії педагогічної інноватики та інноваційного освітнього менеджменту є актуальним і вкрай необхідним. Цей досвід можна узагальнити і поширити для інших сільських малокомплектних шкіл, тому що потрібно грамотно планувати інноваційні зміни в навчально-виховному процесі, бо існує явна суперечність між можливостями і реальним станом педагогічного співтовариства в освоєні і оцінці нового.

 

АНОТАЦІЯ

випускної роботи слухача курсів підвищення кваліфікації

Ангеловської Алли Іванівни

Район, освітній заклад, посада: Мелітопольський район, Федорівська ЗШ І-ІІ ступенів, вчитель математики.

На тему: «Розвиток креативного мислення учнів 7 класу в процесі викладання математики».

Зміст:

1. Актуальність, теоретична і практична значущість обраної теми:

Актуальність теми:

 В  сучасному  житті,  яке  характеризується  стрімкими  змінами  у  різних його сферах особливого значення набувають уміння людини самостійно та нестандартно мислити, прогнозувати результати, виявляти творчий підхід у будь-якій діяльності. Про необхідність формування творчого мислення особистості свідчить також невпинне зростання потреб суспільства у фахівцях, які здатні вирішувати складні теоретичні та практичні завдання.

Вивчення математики в даний час пов'язане з цілим рядом особливостей, якщо не сказати труднощів розвитку шкільної освіти в нашій країні. Як наголошується у ряді статей, доводиться говорити навіть про кризу математичної освіти. Причини його бачаться в наступному:

- У зміні пріоритетів у суспільстві і в науці - в даний час на тлі різкого падіння інтересу до науки в цілому спостерігається зростання пріоритету гуманітарних наук;

- У скороченні кількості уроків математики в школі;

- У відірваності змісту математичної освіти від життя (особливо в масових школах);

- В малому вплив на почуття та емоції учнів.

         Тому розкриття творчого потенціалу, створення оптимальних умов для самореалізації особистості, тобто розвиток креативності учнів, є одним з пріоритетних завдань сучасної освіти. Саме визначені в системі освіти концептуальні засади слугують для реалізації ідеї навчання впродовж життя, підвищенню ролі інтелектуального потенціалу суспільства, орієнтують на виховання особистості, здатної до самоосвіти і саморозвитку.

         Особливості математики як науки і навчального предмета визначають її особливе місце в процесі розвитку креативної особистості. Формування креативності починається в досить ранньому віці. І діти в 7 класі якраз досягають одного з найбільш продуктивних періодів розвитку творчості.

         Оскільки формування творчої, креативної особистості є особливо

актуальним завданням сучасної школи, то багато як вітчизняних, так і зарубіжних вчених займалися цією проблемою.

         Варто виділити, що існують два способи, дві стратегії пошуків вирішення тієї чи іншої проблеми. Американський психолог Дж. Гілфорд, узагальнюючи проведені в цьому напрямку дослідження, виділив два типи мислення: конвергентне, необхідне для знаходження єдино точного рішення задачі, і дивергентне,завдяки яким виникають оригінальні рішення.

         Пояснимо на прикладі. Одні люди вважають, що існує єдино вірне рішення, і намагаються знайти його за допомогою вже наявних знань та логічних міркувань. Всі зусилля концентруються на пошук єдино правильного рішення. Таке мислення називається конвергентним. Інші, навпаки, починають шукати рішення по всіх можливих напрямах з тим, щоб розглянути якомога більше варіантів. Такий «віялоподібний» пошук, найчастіше приводить до оригінальним рішень, властивий дивергентному мисленню.

         Але майже все наше навчання спрямоване на активізацію саме конвергентного мислення. Такий ухил у педагогіці - біч для творчого людини. Наприклад, відомо, що А. Ейнштейну і У. Черчилю вчитися в школі було важко, але не тому, що вони були неуважними і недисциплінованими, як вважали вчителі. Насправді це було далеко не так, але викладачів просто дратувала їхня манера не відповідати прямо на поставлене питання, а замість цього задавати якісь «недоречні» питання на кшталт «А якщо б трикутник був перевернутим?», «А якщо замінити воду на ... ?», «А якщо подивитися з іншого боку»» і т. п.

         Творчим людям зазвичай властиво дивергентне мислення. Вони схильні утворювати нові комбінації із елементів, котрі більшість людей використовують певним чином, або формувати зв'язки між двома елементами, що не мають на перший погляд нічого спільного. Спробуйте придумати який-небудь малюнок на основі кружечка. Ну, що Вам приходить в голову?, Чоловік?, Помідор? Місяць? сонце? вишня... Це стандартні відповіді, які дає більшість. А як щодо «шматка сиру "Чедер"» або «сліду невідомої тварини», або «зграї вірусів під мікроскопом у краплі води». Це вже нестандартно. Інакше кажучи, це творчі відповіді.

         Однак, роботу в даному напрямку, як в практичному, так і в теоретичному аспектах не можна вважати завершеною, оскільки креативність

пов’язана з різними гранями людської особистості і є найменш розгаданою

частиною людської активності.

         Проблема творчості не піддається повному вивченню. Ми не можемо

навчити генія, однак можемо надати поштовх його задаткам.

Мета дослідження:

розробка методичних рекомендацій, систем вправ та завдань, які сприяють формуванню креативного мислення учнів 7 класу на уроках математики.

Предмет дослідження:

забезпечення формування креативного мислення учнів 7 класу на уроках математики.

Завдання дослідження:

1) Опрацювати науково-методичну та психолого-педагогічну літературу, проаналізувати стан досліджуваної проблеми на сьогодні.

2) Розкрити суть поняття креативності навчання.

3) Рекомендувати використання форм, методів та засобів, що сприяють формуванню креативності

4) Підібрати систему завдань з курсу математики 7 класу, яка допомагає розвитку креативного мислення.

Об’єкт дослідження:

особливості формування креативного мислення в учнів 7 класу за допомогою різних форм, методів та засобів навчання на уроках математики.

2. Логічність викладання обраної теми:

 

ЗМІСТ

ВСТУП ……………………………………………………………………………3

І. ОСНОВНА ЧАСТИНА. ПРЕДМЕТ І ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ …………………………………………………………………6

1. 1. Поняття креативності …………………………………………………………6   

1.2. Характеристика навчального змісту і особливостей його реалізації ……13

1.3. Урахування індивідуально-психологічних особливостей мислення учнів підліткового віку у навчально-виховному процесі …………………………...16

1.4. Шляхи формування креативного мислення …………………………………23

ІІ. СИСТЕМА ПРАКТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ ТА МЕТОДИЧНІ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ РОЗДІЛІВ КУРСУ МАТЕМАТИКИ,

ЯКІ СПРИЯЮТЬ ФОРМУВАННЮ ТА РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОГО

МИСЛЕННЯ УЧНІВ ……………………………………………………………30

2.1. Основні відомості про цілі вирази …………………………………………..30

2.2. Функції ………………………………………………………………………...36

2.3. Лінійні рівняння та їх системи ………………………………………………42

2.4. Система задач креативного характеру ……………………………………...48

2.5. Елементарні геометричні фігури та їх властивості ………………………...50

2.6. Взаємне розміщення прямих на площині …………………………………..51

2.7. Трикутники. Ознаки рівностей трикутників ……………………………….56

2.8. Коло і круг ……………………………………………………………………61

ВИСНОВКИ …………………………………………………………………….64

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ………………………………….66

 

 

3.  Використання у викладанні теми власного професійного досвіду, можливість наслідування, необхідність узагальнення , допрацювання або корекції: в ІІ розділі роботи розроблена система практичних матеріалів та методичні рекомендації до вивчення розділів курсу математики 7 класу, які сприяють формуванню та розвитку креативного мислення учнів. До кожної теми: «Основні відомості про цілі вирази»; «Функції; Лінійні рівняння та їх системи»; «Елементарні геометричні фігури та їх властивості»; «Взаємне розміщення прямих на площині»; «Трикутники. Ознаки рівностей трикутників»; «Коло і круг» підібрана система задач креативного характеру та вказані основні вимоги до математичної підготовки учнів.

4. Оформлення роботи, дотримання вимог:

в роботі 66 сторінок, є зміст, список літератури, робота написана шрифтом Times New Romans 14, витримані абзаци, друк з одного боку сторінки, 1,5 інтервалу між рядками, в роботі є таблиці і малюнки, вони відповідно підписані.

5. Інші зауваження, пропозиції, примітки:

опрацювавши психолого-педагогічну та методичну літературу, а також проаналізувавши стан досліджуваної проблеми на сьогодні, я зробила такі висновки:

- Розвиток креативності є одним з першочергових завдань сучасної школи, адже стрімкий ритм нашого сьогодення вимагає від людини вміння творчо та нестандартно мислити, прогнозувати результати, виявляти творчий підхід у будь-якій діяльності. Про необхідність формування креативного мислення особистості свідчить також невпинне зростанння потреб суспільства у висококваліфікованих фахівцях, здатних вирішувати складні теоретичні та практичні завдання. Особливості математики як науки і предмета визначають її особливе місце в процесі інтелектуального розвитку особистості.

         Сьогодні існує досить багато визначень креативності, ми будемо розглядати креативність як «творчі здібності індивіда, що характеризуються здатністю до продукування принципово нових ідей, що відхиляються від традиційних схем і входять в структуру обдарованості в якості незаледного фактора».

- Важливим елементом креативності є дивергентне мислення, яке характерихується пошуком і генеруванням нових ідей.

- Задачі креативного характеру можна використовувати при вивчені будь-якої теми, підбираючи найбільш оптимальний варіант в залежності від ситувції.

- Для того, аби виховати креативну, різносторонньо розвинену особистість перш за все вчитель повинен зуміти правильно організувати навчальний процес, не прив’язуватись у своїй роботі до шаблонів та схем. Потрібно формувати в школярів свободу думки, підтримувати нестандартність мислення, спонукати до пошуку нових шляхів вирішення проблеми.

- Найбільш ефективним вважаюнавчання, під час якого використовують:

- проблемний виклад;

- частково-пошуковий метод (або евристичну бесіду);

- дослідницький метод.

         При використанні конкретно-індуктивного методу, який є переважаючимм у навчанні математики 7 класу, пропоную вводити елементи дедуктивних міркувань.

         Ефективним є використання методу доцільних задач та інтерактивних методів навчання.

         Належну увагу слід приділити самостійній роботі учнів.

         Провідна роль в процесі формування креативного мислення відводиться розв’язанню нестандартних задач, задач з елементами дослідження. В процесі навчання пропоную використовувати ребуси, загадки, кросворди, проводити нестандартні уроки і уроки з використанням сучасних комп’ютерних технологій.

Результатом моєї роботи є:

ü Виділення психологічних особливостей мислення учнів 7 класу та

пов’язаною з ними специфікою роботи;

ü Виділення методів, форм та засобів які сприяють формуванню

креативності учнів 7 класу на уроках математики;

ü Розробка системи вправ покликаних на допомогу вчителю у формуванні

креативного мислення учнів;

ü Створення «методичної скарбниці», яка містить комп’ютерні презентації

та розробки ігрових елементів уроку.

         Розроблені мною матеріали можуть ефективно використовуватися вчителями на уроках математики в 7 класах.

 

 

АНОТАЦІЯ

випускної роботи слухача курсів підвищення кваліфікації

Сивої Олени Леонідівни

Район, освітній заклад, посада: Мелітопольський район, Федорівська ЗШ І-ІІ ступенів, вчитель української мови та літератури.

На тему: «Використання інтерактивних методів на уроках української мови та літератури».

Зміст:

  1. Актуальність, теоретична і практична значущість обраної теми:

об'єктивне прискорення науково-технічного і соціального прогресу, кризові економічні, екологічні, демографічні, політичні та інші явища, що виникли у сучасному-світі, неминуче позначаються на системі освіти, загострюють протиріччя і труднощі формування молодого покоління. Традиційні педагогічні засоби виховання, змісту й організації навчально-виховного процесу все частіше не спрацьовують. Через невідповідність темпів і характеру соціальних та педагогічних процесів виникають кризові явища в педагогіці. Найважливіші з них виявляються у нездатності освітньо-виховних закладів, по-перше, впливати на дитину для формування цілісної, а не "часткової" особистості, по-друге, у невмінні враховувати індивідуальні, вікові та соціо-біопсихологічні особливості вихованця, неповторність особистості кожного. Тому у сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі рівень освіти, її вплив на особистісній розвиток дитини, значною мірою залежатиме від результативності запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових методологічних засадах, сучасних дидактичних принципах та психолого-педагогічних теоріях, які розвивають діяльнісний підхід до навчання.

Метою сучасної освіти є розвиток особистості дитини, виявлення її творчих можливостей, збереження фізичного і психічного здоров'я. Проблема активності особистості в навчанні – одна з актуальних у психологічній, педагогічній науці, адже до 70% особистісних якостей закладається в школі. І не тільки базові навички, такі як вміння читати, писати, вирішувати, слухати і говорити, потрібні дитині в житті. Кожній людині, що вступає в цей складний і суперечливий світ, необхідні певні навички мислення та якості особистості. Уміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне, вирішувати проблему, здатність до самовдосконалення та вміння дати адекватну самооцінку, бути відповідальним, самостійним, вміти творити і співпрацювати – ось з чим дитині необхідно увійти в цей світ. Цьому можуть сприяти активні форми і методи навчання.

Мета моєї курсової роботи - виявити психолого-педагогічні умови підвищення ролі методів інтерактивного навчання школярів.

Об'єктом мого дослідження є інтерактивні форми і методи навчання школярів у цілісному педагогічному процесі.

Предметом дослідження - процес підвищення розвитку учнів через використання інтерактивних форм і методів навчання.

Гіпотеза дослідження - я припускаю, розвиток учнів буде здійснюватися більш ефективно з використанням інтерактивних методів навчання, якщо:
- Педагог буде розуміти значущість використання інтерактивних форм і методів навчання з метою розвитку та виховання школярів, володіти технологією включення інтерактивних методів навчання в педагогічний процес і забезпечувати керівництво ними.

Завдання дослідження:

- Проаналізувати стан проблеми використання інтерактивних форм і методів навчання в теорії та практиці шкільної освіти;                           

- Визначити умови підвищення ефективності розвитку школярів за допомогою використання сучасних інтерактивних методів навчання;

- Розробити умови організації технології інтерактивного навчання;

- Проаналізувати вивчення проблеми підвищення ефективності навчання школярів шляхом використання інтерактивних методів навчання

 

  1. Логічність викладання обраної теми:

 

Вступ…………………………………………………………………………………3
Розділ I. Теоретичні основи проблеми активності особистості в навчанні і інтерактивних методів навчання. …………………………………………………5
1.1. Проблема активності особистості в навчанні. …………………….................5
1.2. Характеристика основних інтерактивних методів і форм навчання……….6
Розділ II. Вивчення проблеми підвищення ефективності навчання учнів шляхом використання інтерактивних методів навчання
2.1. Роль інтерактивних форм і методів навчання в удосконаленні педагогічного процесу та розвитку творчих здібностей школярів……………............................15
2.2. Особливості організації педагогічного процесу з підвищення ефективності розвитку учнів за допомогою використання інтерактивних методів навчання…………………………………………………………………………….18
2.3. Аналіз та оцінка результатів дослідної роботи ……………………………..21
Висновок……………………………………………………………………………22
Список використаних джерел …………………………………………………….23
Додатки ……………………………………………………………………………25

 

  1.  Використання у викладанні теми власного професійного досвіду, можливість наслідування, необхідність узагальнення , допрацювання або корекції: в ІІ розділі роботи показані практичні матеріали з підвищення ефективності навчання учнів шляхом використання інтерактивних методів навчання; роль інтерактивних форм і методів навчання в удосконаленні педагогічного процесу та розвитку творчих здібностей школярів; особливості організації педагогічного процесу з підвищення ефективності розвитку учнів за допомогою використання інтерактивних методів навчання. Подані фрагменти уроків із застосування інтерактивних методів навчання, конспекти власних уроків «Складнопідрядні речення» в 9 класі з української мови, «Творчість Тараса Шевченка» в 9 класі з української літератури, власна розробка виховних заходів: філологічна гра «Рідне слово» в 9 класі, свято рідної мови «Мови рідної розмай!» для учнів 6-9 класів, Шевченківські дні в школі «Кобзарем ми його звемо».

 

  1. Оформлення роботи, дотримання вимог:

в роботі 52 сторінки, є зміст, список літератури, робота написана шрифтом Times New Romans 14, витримані абзаци, друк з одного боку сторінки, 1,5 інтервалу між рядками, в роботі є таблиці і малюнки, вони відповідно підписані.

  1. Інші зауваження, пропозиції, примітки:

вивчення наукової та методичної літератури з проблеми дозволило мені зробити висновок про те, що технологія інтерактивного навчання - це така організація навчального процесу, яку неможливо неврахувати в навчальному процесі.

         Перевага всіх розглянутих мною методів і форм інтерактивного навчання очевидна. Розумне і доцільне використання цих методів значно підвищує розвиваючий ефект навчання, створює атмосферу напруженого пошуку, викликає в учнів і вчителя масу позитивних емоцій і переживань.
Відмітна особливість розвитку освіти у світі в даний час - підвищена увага урядів більшості країн до проблем освітньої якості та ефективності. Освіта стає стратегічною галуззю, забезпечує національну безпеку країни. Про конкурентоспроможність країни починають судити за рівнем освітньої підготовки підростаючого покоління.

         Переслідуючи освітні цілі, інтерактивні методи навчання впливають в комплексі на особистість дитини, впливають на розумовий розвиток.
Апробація ділових, дидактичних ігор «круглого столу», методів подиву, успіху та інших показала ефективний вплив інтерактивних методів навчання на розвиток і виховання школярів.

         Інтерактивні методи сприяють кращому засвоєнню знань з різних предметів. Вони допомагають розвивати увагу, вміння критично мислити, виконати точно завдання, проявити кмітливість. Дослідження показало, що у педагогічному процесі слід максимально використовувати інтерактивні методи. Вони можуть бути включені в реальний педагогічний процес. 

Категорія: Методична робота | Додав: Алла (04.12.2015)
Переглядів: 1118 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites