ФЕДОРІВСЬКА ЗШ І СТУПЕНЯ
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [2]
Виховна робота [16]
Методична робота [34]
Моніторинг знань учнів [1]
Профсоюз [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Методична робота

Відкритий урок з геометрії в 9 класі

Згідно індивідуального плану з чергової атестації, вчитель математики Ангеловська А.І., яка атестується в цьому році, провела відкритий урок геометрії в 9 класі, на якому були присутні всі вчителі школи.

 

Тема. Застосування розв’язування трикутників у прикладних задачах

Мета:

1) закріпити, систематизувати і перевірити знання учнів з теми: «Розв’язування трикутників»; вміння та навички знаходження невідомих елементів трикутника за трьома відомими; уміння застосовувати набуті знання до розв’язування трикутників і прикладних задач; поглибити та розширити діапазон знань учнів з теми;  формувати навички та уміння  практичного  використання набутих теоретичних знань, навчити робити облік  рівня знань  своїх навчальних досягнень, формувати зацікавленість у результатах спільної роботи;

2) розвивати творчі здібності і логічне мислення учнів при знаходженні ними раціональних шляхів для розв’язування практичних задач;

формувати організаційну, соціально-особистісну, інформаційну, життєтворчу компетентності;

3) виховувати прагнення до знань, інтерес  до математики, її історії; виховувати учнів справжніми громадянинами своєї держави.

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: бінарний урок-практикум, урок-гра

Обладнання: картки із завданнями, картки гравця, задачі – малюнки, таблиці Брадіса, калькулятори, таблиці-вислови, вимоги до знань та умінь учнів, комп’ютер, презентації, проектор, портрети вчених, практичні задачі в малюнках.

Учні повинні знати:

  • теореми косинусів і синусів та наслідки з них,
  • співвідношення між кутами трикутника і протилежними сторонами.

Учні повинні вміти:

  • застосовувати теореми синусів і косинусів та наслідки з них до розв’язування трикутників,
  • знаходити невідомі елементи трикутника за трьома відомими,
  • застосовувати набуті знання при розв’язуванні прикладних задач.

 

План уроку

І.  Організаційний момент

  1. Привітання
  2. Інтерактивна вправа «Комплімент»

Вот и прозвенел звонок,

Начинается урок.

Все ребята – молодцы,

Вон какие удальцы.

Все к друг другу повернитесь

И тепло всем улыбнитесь.

- Бажаю вам успішної роботи та гарного настрою. Сподіваюсь, що в кінці уроку ви будете мати такий самий гарний настрій, як і зараз.

 

 

3. Слово вчителя фізичної культури

- У житті дуже важливо вміти знаходити непомітні на перший погляд зв’язки між неспорідненими явищами. Це відкриває нові можливості для пізнання світу. Тому сьогодні ми спробуємо об’єднати математику з фізичною культурою. Ви всі любите уроки фізичної культури, тому сьогодні ми проведемо незвичайний урок – урок-гру «Математичний баскетбол». Ми з вами знаємо правила гри в баскетбол, тому зараз їх застосуємо. Ви створили домашні групи-команди: дві основні і одна запасна. 

 

Зараз проведемо розігрування м’яча і кожна команда продемонструє свою назву, емблему та девіз

- На нашій грі присутні уболівальники – це наші вчителі. Вони будуть підтримувати вас на протязі всієї гри. 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

1. Слово вчителя математики

Девіз нашого уроку: «Знання збираються по краплині, як вода в долоні», а епіграфом до нього буде висловлювання Галілео Галілея:

«Природа розмовляє мовою математики: букви цієї мови – кола, трикутники та інші математичні фігури»

2. Вправа «Очікування»

Тепер, виходячи з мети уроку, ми з вами визначимо, які завдання стоять перед нами і почути ваші очікування від роботи на уроці.

План уроку записаний у картці гравця, яка є в кожного на парті. До неї ви записуєте своє прізвище та ім’я. Також у картці записано скількома балами оцінюється завдання кожного етапу уроку. Ви самостійно занотовуєте кількість набраних балів за кожен вид роботи. В кінці уроку ви підсумуєте кількість набраних балів і оголосите свої результати.

Картка гравця

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

  (Учні звіряють відповіді з відповідями на проекційному екрані)

2. «Розминка перед грою» (Інтерактивна вправа «Мозкова атака» - «Трудимось – навчаючись, повторюємо – граючись»)

(Учитель зачитує запитання, учні відразу відповідають. Корекція відповідей відбувається за допомогою презентації «Скарбниця знань», яка підготовлена учнем)

3. Історична довідка «Екскурс в історію». Прийом «Інформаційна палітра»

(Учні поділені на три групи (І група – учні середнього рівня, ІІ група – учні достатнього рівня, ІІІ група – учні високого рівня). І група підготувала довідку, ІІ – реферат, ІІІ група - презентацію)

 

4. «Ведення м’яча». Технологія «Практичність теорії»

 

ІV. І тайм гри «Математичний баскетбол» - «Не достатньо знати, необхідно також застосовувати». Застосування знань, закріплення вмінь і навичок при розв’язуванні задач

 

1. «Передача м’яча». Словникова робота «Пізнай та запам’ятай»

2. «Ловіння м’яча». Каліграфічна хвилинка «Пиши грамотно»

3. «Ведення м’яча». Усні вправи «Теорія без практики мертва» (за готовими малюнками)

4.  «Кидок м’яча». Робота біля дошки «Важко в навчанні – легко в бою»

5. «Тайм-аут». Хвилинка здоров’я. Прийом «Емоційного стимулювання»

6. «Перевірка пульсу». Графічний диктант «Математична кардіограма» - Гра «Так, ні»

Учні креслять пряму лінію, якщо твердження вірне, трикутник з вершиною вгору, якщо твердження невірне і вершиною вниз, якщо учень незнає відповіді.

(Ключ до перевірки графічного диктанту проектується на екран)

7. Задачі від учителів нашої школи

а) української мови та географії

б) англійської мови

в) початкових класів

8. ІІ тайм гри «Математичний баскетбол».  Самостійна робота «Практична геометрія»

V.  Підсумок уроку. Рефлексія власної діяльності 

1. Виставлення і коментування оцінок.

Учні оголошують свої результати.

2. Метод Квінтіліаном «Що? Хто? Коли? Навіщо? Де? Як?»

1. Що? Що за тему ми сьогодні закріпили?

2. Хто? Хто з учених працював над розвитком тригонометрії?

3. Коли? Коли вперше почали використовувати поняття «тригонометрія»?

4. Навіщо? Для чого нам потрібні знання з тригонометрії?

5. Де? У яких галузях застосовують знання з тригонометрії?

6. Що? Що цікавого ви зможете зробити, вміючи розв’язувати трикутники?

7. Як? Як ці знання можна застосовувати в житті?

 

VІ.  Домашнє завдання

Підручник Г.В. Апостолової «Геометрія»:

Повторити параграфи 4-7;

Рівень А – Завдання 6 № 8, Завдання 7 № 3, Завдання 8 № 4.

Рівень Б – Вивчити алгоритми розв’язування прикладних задач. Завдання на картках за рівнями та варіантами.

Рівень В – Скласти кросворд за темою. Підібрати 2-3 прикладні задачі з інших предметів.

Категорія: Методична робота | Додав: Алла (04.12.2015)
Переглядів: 1300 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites