ФЕДОРІВСЬКА ЗШ І СТУПЕНЯ
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [2]
Виховна робота [16]
Методична робота [34]
Моніторинг знань учнів [1]
Профсоюз [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Методична робота

Відкритий урок в 9 класі з алгебри

Згідно індивідуального плану з чергової атестації, вчитель математики Ангеловська А.І., яка атестується в цьому році, провела відкритий урок геометрії в 9 класі, на якому були присутні всі вчителі школи.

Тема. Функція. Властивості функції

Мета:

1) узагальнити та систематизувати знання учнів про функцію; сформувати вміння знаходити область визначення різних функцій, у тому числі підвищеного рівня складності; будувати та читати графіки функції; виконувати найпростіші перетворення графіків функції; дослідження різних функцій;

 

2) розвивати логічне мислення, вміння швидко переключати увагу з одного виду діяльності на інший, уміння поєднувати вивчений матеріал із приємними розвагами;

 

3) виховувати в учнів любов до математики; естетичне сприйняття інформації; активність і наполегливість під час виконання вправ.

 

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок

 

Оладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, роздатковий дидактичний  матеріал для учнів, інтерактивна дошка, малюнки учнів

 

Форма проведення: інтегрований урок-казка

 

Епіграф: «Немає жодної галузі людських знань, куди б не входило поняття функції та її графічного зображення»

                                                                                К.Ф. Лебединцев

Девіз уроку: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це робить сусід»

                                                                                     А. Нівен

 

План уроку

      І. Організаційний момент

         1. Привітання, побажання

- Девіз уроку закликає нас до активної свідомої праці. Тож будемо уважними та активними. Я сподіваюсь на успішну працю, впевнена, що на уроці ви зможете проявити знання, вміння, кмітливість.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

         1. Слово вчителя

         - Поняття функції є одним із найважливіших у курсі математики. Оскільки функція – це одне з основних математичних та наукових понять, що виражає залежність між змінними величинами, які існують у природі, і тому присутні в кожній галузі знань. Це підтверджує і зміст епіграфа уроку (учні зачитують та коментують епіграф уроку). 

Приклад 1. Криві, які намалював сейсмограф, коли земна кора перебуває у стані спокою та сигнали землетрусу.

Приклад 2. Дві кардіограми: перша показує роботу здорового серця, а друга – хворого (приклади демонструються на слайдах)

- Сьогодні у нас незвичайний урок: до нас завітало багато гостей, які хочуть побувати разом з нами у чарівній математичній казці. Дія нашої казки відбувається в царстві Функції, де є король та принцеси-функції зі своїми математичними примхами і складними характерами. А де молоді тендітні дівчата – там присутня любов.

         - Усе в світі починається з любові.

Что может быть прекраснее, чем счастье?
Оно приходит лишь с любовью и добром,
Сил придавая для борьбы с ненастьем,
Оберегая радостью, теплом.

 

         - Одного разу до царства завітали принци з інших королівств: Золотого, Срібного та Мідного. Всі вони бажали одружитися з принцесою Функцією, але король забажав, щоб спочатку принци проявили себе в ролі несміливих залицяльників, потім у ролі наречених і врешті, у ролі впевнених у собі «одружених» із функцією.

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

         1. Освідчення в коханні (Слово короля)

- Для того, щоб освідчитися, треба добре знати предмет свого захоплення. Зараз вам потрібно буде це довести. 

2. Свідомий вибір нареченої          (Слово вчителя)

- В сім’ї короля багато наречених-функцій, і кожна має свої принади. Пригадайте всі види функцій, які ви вивчали в 7-8 класах.

Вона прийшла непрохана й неждана,

І я її зустріти не зумів.

Вона до мене випливла з туману

Моїх юнацьких несміливих снів.

                                                        В. Симоненко

Принцеси по черзі називають функції, а принци пускають «стріли Амура» від функції до відповідних графіків функцій (усні вправи виконується за допомогою інтерактивної дошки) 

3. Орфографічна хвилинка

- Провідмінюйте слова:           

а) аргумент;

б) функція;

в) графік.

ІV.  Формування вмінь і навичок

         1. Заручини: від теорії – до практики

 

Знайомство з батьками (Слово вчителя)

         - «Батьками» функції є її властивості. І все залежить тільки від вас: чи буде ваша любов до функції зростати чи спадати, чи буде нульовою, чи буде функція парною, або непарною, або не тією і не іншою. Виконаємо декілька задач біля дошки.  

Принци в ролі наречених

 

3. Задачі (за картками)

(Учні парами: принцеси і принци виконують однакове завдання (по різні сторони інтерактивної дошки), а потім звіряють відповіді. Якщо відповіді співпадають, то пара готова до «одруження»)

- Працюємо за картками. Є два види карток: «односерцеві» і «двосерцеві», відповідно із завданнями середнього та достатнього рівня складності.

(Учні вибирають картку і самостійно працюють біля дошки)

2. Королівський бал на честь заручин: фізкультхвилинка,

релаксація (Прийом «Емоційного стимулювання»)

3. Одруження з Функцією

Слово вчителя

- І ось тепер наші наречені вже готові до такого рішучого кроку як одруження.

Такий рішучий крок вимагає підвищеної уваги.

Робота в парах «Ідеальна пара»

Перевірка на проекційному екрані

V.  Підсумок уроку. Рефлексія власної діяльності

 

- Ось і добіг кінця наш урок.

Коли ми найбільше радіємо?

Коли вдалося досягнути бажаного!

                                                        Фалес Мілетський

1. «Цікавинки навчання»

- Розв’яжіть кросворд:

2. Гра-підсумок «Закінчить речення»

                                                                       

1. Головним на уроці було …

2. На уроці я навчився …

3. Я оцінюю свою роботу на уроці …

4. Найкращою на уроці була робота учня (якого?) … тому що …

3. Святкові побажання

 

- Вітаю вас, віднині ви одружені з функцією на все шкільне життя, як цього вимагає програма, тому що функцію вивчають упродовж всього навчання в школі аж по 11 клас включно. А якщо серйозно, то я хотіла б вам побажати знайти в своєму житті нескінченну, многогранну, екстремальну любов, яка буде підносити вас до небес.

Любов, як сонце,

Світу відкриває                                

Безмежну велич

Людської краси.

                                             В. Симоненко

VІ.  Домашнє завдання

 

Повторити за 8 клас розв’язування квадратних рівнянь, кількість коренів, залежно від дискримінанта, означення квадратного тричлена, виділення квадрата двочлена з квадратного тричлена.

Повторити п. 8-10 підручника В. Кравчука «Алгебра» 9 клас

 

Рівень А – № 260 (а,в), № 231, № 282

 

Рівень Б – Скласти алгоритм розв’язання найпростіших нерівностей з модулем. Побудувати графік у = (х + 2)2 – 1 та дослідити цю функцію.

 

Рівень В – Придумати рекламу, в якій говориться про важливість застосування функції. Розв’язати графічно из корня x+4= (х + 4)2   из корня x+ 2 = - х2 + 4

Категорія: Методична робота | Додав: Алла (19.12.2015)
Переглядів: 1628 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites