ФЕДОРІВСЬКА ЗШ І СТУПЕНЯ
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [2]
Виховна робота [16]
Методична робота [34]
Моніторинг знань учнів [1]
Профсоюз [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Методична робота

Методичного об’єднання вчителів-предметників

Чергове засідання методичного об’єднання вчителів-предметників пройшло на початку березня згідно річного плану роботи школи. На цьому засіданні були розглянуті наступні питання:

 

1. Творчий портрет учителя, який атестується «Ярмарок педа­гогічних ідей».

ВІДДІЛ  ОСВІТИ  МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ  РДА  

 ТВОРЧИЙ ЗВІТ

«Використання елементів інноваційних технологій

в процесі вивчення української мови

та літератури»

 

Вчителя української мови

та літератури

І кагорії

Федорівської ЗШ І-ІІ ступенів

Сивої Олени Леонідівни

2016

         (Слайд 2) Я, Сива Олена Леонідівна, закінчила в 1999 році Мелітопольський державний педагогічний інститут. Здобула кваліфікацію вчителя української мови та літератури. В цьому році пройшла чергову курсову перепідготовку. Працюю вчителем української мови та літератури в Федорівській ЗШ І-ІІ ступенів.

         Педагогічний стаж – 32 роки, а вчителем української мови та літератури – 22 роки.

         У складних життєвих ситуаціях завжди подумки промовляю слова української поетеси Л. Костенко: «І все на світі треба пережити, і кожен фініш – це, по суті, старт». Вони допомагають мені бути сильною, не втрачати оптимізму та віри в людей.

         (Слайд 3) А от професійне кредо моє таке: «Будь терплячим в очікуванні дива від дитини, будь готовим до зустрічі з ним».

         (Слайд 4) Очолюю методичне обєднання вчителів-предметників.

         (Слайд 5) Працюю над проблемним питанням «Використання елементів інноваційних технологій в процесі вивчення української мови та літератури»

Не є таємницею, що інтерес до знань в учнів падає. З метою успішного розв’язання цієї проблеми в навчально-виховному процесі все частіше застосовують (Слайд 6) інноваційні технології (інтерактивного навчання, методу проектів, проблемного навчання, ІКТ, елементів дослідницької роботи), які активізують діяльність учнів, розвиваючи їх творче мислення, вміння спілкуватися, розмірковувати і приймати рішення.

         Реалізація інноваційного підходу до навчання учнів дозволяє підняти на якісно новий рівень педагогічний процес, підвищити рівень навчальних досягнень, забезпечує психолого-емоційну комфортність і подальшу соціальну адаптованість школярів, готовність реалізувати особисті якості в індивідуальній чи колективній діяльності.

         (Слайд 7) Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин. Інтерактивне навчання активує емоції, свідомість, що сприяє більш якісному запам’ятовуванню, розвиває емоційний інтелект та формує комунікативні навички.

         На всіх етапах уроку  використовую інтерактивні методики, які  поєдную з традиційними (особливо на першому етапі запровадження інновацій) для забезпечення «зони психологічного комфорту» (О.Пометун), а також для запобігання зниження уваги протягом уроку, недопущення зниження інтересу до навчального матеріалу, для подолання дискомфорту через недосконале володіння інструментарієм інтерактивного навчання та враховуючи рівень навчальної підготовки учнів.

    (Слайд 8) Використання інтерактивних прийомів «Асоціація», «Мікрофон», «Навчаючи - навчаюсь», «Мозковий штурм», «Незакінчені речення» (урок української мови в 9 класі «Складне речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком», урок української літератури в 9 класі «Тривога за жіночу долю у баладах Т. Шевченка «Причинна», «Лілея»), (Слайд 9) різних варіантів дискусійного навчання (урок-диспут в 9 класі «Душі відкриті добру і чистоті» (на прикладі п’єси І.Котляревського «Наталка Полтавка»), вправ «Лови помилку», «Своя опора», «Передай крейду», «Свої приклади», «Дружня порада», «Створи символ» (урок української мови в 9 класі «Розділові знаки в складнопідрядному реченні з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку»), (Слайд 10) дослідження (урок-дослідження в 7 класі «Способи творення дієслів») та ігор (мовознавчий турнір у 8 класі «Поширені і непоширені звертання. Розділові знаки при звертаннях»),  поєдную  з традиційними формами роботи та з творчою діяльністю нестандартного спрямування: сенкан, інтерв'ю з письменником чи героєм, вернісаж ілюстрацій до твору, вернісаж ідей, (Слайд 11) рольова гра (урок української літератури в 7 класі «Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників у повісті І.Франка «Захар Беркут»), літературна гра (урок української літератури в 5 класі «Василь Королів-Старий. Казка «Хуха-Моховинка») та ін.

    (Слайд 12) Стимулюю самостійну пізнавальну діяльність, використовуючи «Метод проектів» на заключних (підсумкових) уроках у 6-9 класах. Метод проектування допомагає учневі бути не пасивним реципієнтом готових знань, а суб'єктом навчання, який активно включається у спільну діяльність, відчуває себе рівноправним учасником діалогу, співтворцем. Це саме той вид діяльності, який наочно демонструє практичне застосування набутих знань.

    (Слайд 13) Вдало вписуються у структуру уроку і елементи так званих довгострокових проектів: дослідницьких (проект «Моє село – перлинка України», «Усна народна творчість. Календарно-обрядові пісні», «Українські січові – яскравий приклад патріотизму») та інформаційних (проект «Тарас Шевченко – геніальний син України», «Таємниця крилатого слова», «Сяє геній Кобзаря, мов у темряві зоря»), які я використовую у вигляді випереджувальних завдань, для створення проблемних ситуацій у ході вивчення нового матеріалу та як підсумок на етапі закріплення, систематизації і узагальнення знань.

    (Слайд 14) Одним із важливих видів діяльності, вважаю проблемне навчання, яке активізує самостійну роботу учнів, що веде до ґрунтовного засвоєння і закріплення наукових знань, розвиває творче мислення, здатність до самостійного вирішення поставленого завдання. Тому елементи такого навчання застосовую на окремих етапах вивчення програмового матеріалу та на відповідних етапах уроку: постановка проблемного завдання на початку вивчення розділу (теми) та повернення до його вирішення на підсумкових уроках (урок української мови в 8 класі «Звертання. Вставні слова та сполучення слів»); формулювання проблемного питання на початку уроку (найчастіше - в епіграфі) з подальшим його розв'язанням на підсумковому етапі (урок української мови в 5 класі «Вимова і написання префіксів пре-, при-, прі-»).

    Процес інформатизації суспільства зумовлює й інформатизацію освіти: використання нових інформаційних технологій, орієнтованих на реалізацію психолого-педагогічної мети навчання і виховання. Готуючи уроки з використанням комп'ютерних технологій,  ставлю перед собою завдання підвищити їх ефективність, створити умови для високоякісного засвоєння навчального матеріалу, розвивати інтелектуальні, творчі здібності учня, виховувати гармонійну особистість, готувати учнів до життя у розвиненому інформаційному середовищі. (Слайд 15) Завдяки мультимедіа (презентацій, добору ілюстрацій, використання кіно- чи відеофрагментів) навіть сухий теоретичний матеріал оживає, стає цікавим, наочним (урок української літератури в 7 класі «Т.Г. Шевченко «Мені тринадцятий минало». Прийом контрасту»).

    (Слайд 16) Використання на уроках інноваційних методів навчання, які більш затратні в часовому вимірі, ніж традиційні, вимагає особливого підходу і до оцінювання знань учнів. Тому  найчастіше у якості форм поточного оцінювання використовую тести, експрес-опитування, самооцінку. Введення самооцінки у педагогічний процес потребує достатньо тривалої  роботи , проте знання колективу класу, знання індивідуальних особливостей конкретних учнів дозволяє користуватися таким досить складним прийомом: учні не тільки виставляють собі оцінки в балах, але й проводять змістовний самооцінювальний аналіз своєї діяльності на уроці (етап рефлексії). З метою активізації самооцінювальної діяльності учнів  застосовую прийоми «уявний мікрофон», «незакінчене речення» та (обов'язкова умова!) чітко сформульовані критерії оцінювання участі учня у кожному виді навчальної діяльності протягом уроку.

    (Слайд 17) В умовах розповсюдження новітніх технологій усе більшого розвитку набуває інтегроване навчання, яке на практиці виявляється в інтегрованих уроках. Це такий тип уроку, у якому органічно поєднуються відомості різних навчальних предметів навколо однієї теми, що сприяє інформаційному збагаченню сприймання, мислення і почуттів учнів за рахунок залучення цікавого матеріалу, що також дає змогу з різних сторін пізнати певне явище, поняття, досягти цілісності знань. У формі інтегрованих уроків я проводжу узагальнюючі уроки, на яких розкриваються проблеми, найбільш важливі для двох або декількох предметів. Наприклад, для учнів 9 класу проводжу інтегрований підсумковий урок з мови на тему: «Складнопідрядне речення. Живопис. «Гайдамаки» Т.Г. Шевченка». Інтеграція сприяє розвитку вміння бачити синтез мови, літератури, живопису, пісні, музики, удосконалює навички синтаксично аналізувати поетові речення-афоризми, робити теоретичні узагальнення, виразно читати твори Кобзаря; формує бажання дослідити корені геніальності Шевченка, виховуючи художній та естетичний смак. Інтегрований урок у 9 класі на тему: «Синтаксис складносурядного речення. Український рушник» відрізняється насиченістю народознавчого матеріалу, літературними та історичними відомостями.

   (Слайд 18) Нестандартні уроки – один із важливих засобів навчання, адже вони сприяють формуванню стійкого інтересу до навчання, допомагають формувати навички навчальної діяльності, завдяки  чому у них формуються міцні знання. Нестандартний урок – це імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру.

Назви уроків дають деяке уявлення про цілі, завдання і методику проведення таких занять. Найпоширеніші серед них - уроки-конференції, уроки-аукціони, уроки-змагання, уроки типу КВК, театралізовані уроки, уроки-конкурси, уроки-фантазії, уроки-концерти, уроки-екскурсії , уроки – подорожі тощо.

   Нестандартні уроки спрямовані на активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів, бо вони глибоко зачіпають емоційно-мотиваційну сферу, формують дух змагальності, збуджують творчі сили, розвивають творче мислення. Навчання на ньому спрямоване на підвищення їхніх знань, формування працьовитості, цілеспрямованості, потрібних у житті навичок і вмінь. Тому такі уроки найбільше подобаються учням, ніж буденні навчальні заняття, викликають у них творчий інтерес. Насамперед тому, що навчальний процес тут має багато спільного з ігровою діяльністю дітей. Майже  всі прийоми, способи дії нестандартних уроків відзначаються  ігровим спрямуванням. Різноманітні ігрові дії, за допомогою яких розв’язується те чи інше розумове завдання, підтримують і посилюють інтерес учнів до вивчення української мови. Не дивно, що в методичній літературі їх часто відзначають, як «урок-гра», «урок-змагання», «лінгвістична гра в завданнях» тощо.

            Нетрадиційність – не самоціль у роботі вчителя, а органічний процес, включений в урок. Будь-яка одноманітність призводить до сірості, до омертвіння, шаблонності, що є ознакою ремесла. І навпаки, пошук нових форм, спрямованих на зацікавлене співробітництво учителя та учнів, сприяє демократизації навчання, його результативності, доцільності.

          Нетрадиційні форми роботи захоплюють учнів новизною, дозволяють вести міжпредметну розмову під час проведення занять, сприяють задоволенню навчальних інтересів школярів, а також забезпечують фундаментальні засвоєння або глибоку перевірку набутих знань.

    (Слайд 19) Наприклад, урок-бліцтурнір: Узагальнення знань з теми «Займенник» дає змогу учням працювати активно, зацікавлено. Робота на кінцевий результат, на перемогу змушує школярів працювати самостійно, виробляє навички самоаналізу, формує правильну самооцінку. Такі уроки сприяють розвитку творчості, виробленню особистих поглядів на проблеми, які вирішуються. Під час цих занять школярі вчаться співставляти, узагальнювати, систематизувати й збагачувати власну мову за рахунок інтеграції знань.

(Слайд 20) Проведення уроків-мандрівок (урок-подорож: Узагальнення знань з теми «Числівник», урок-мандрівка: Іменник. Граматичні категорії. Тренувальні вправи) по-перше, зацікавлюють майже усіх учнів; по-друге, базуються на грі, яка розряджає напружену обстановку, допомагає створити атмосферу невимушеності та веселий настрій у дітей; по-третє, стимулюють до розвитку творчих задатків учнів: кмітливості, логічного мислення, уяви.

(Слайд 21) Уроки-звіти проводжу в кінці семестру (навчального року) з метою перевірки знань, умінь і навичок учнів з однієї або декількох тем (Урок-атракціон: Узагальнення теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія»). Такі уроки сприяють розвитку артистизму, мислення, мовлення, вміння спілкуватися, виховують культуру поведінки.

         Отже, використання інноваційних технологій в навчально-виховному процесі сприяє урізноманітненню форм уроку і призводить до виникнення нової форми уроку, у якому головна роль відведена учням. При цьому робота вчителя не знецінюється, а тільки полегшується. Під час використання на уроках інноваційних технологій учитель одержує задоволення від такого виду навчальної діяльності.

         (Слайд 22) Уже традиційно у перші тижні листопада в нашій школі урочисто проходить Тиждень української мови, приурочений до Дня української писемності та мови, який всі українці світу відзначають 9 листопада.

         Найрізноманітніші заходи з нагоди Дня писемності тривають упродовж тижня. Це і конкурси, і виставки, і концертні програми, і просто змагання, а також цікаві уроки про скарби рідного слова, тематичні лінійки, класні години тощо.

         Цього року програма предметного Тижня була, як завжди, досить насиченою. Учні мали змогу поринути у багатющий світ краси і принад рідної української мови, вшанувати пам'ять про видатних діячів нашого народу, завдяки яким вона сьогодні у нас є.               

    (Слайд 23, 24) Дбаю про оформлення навчально-технічної бази кабінету. Намагаюся примножити навчальний та роздатковий матеріал для учнів.

         (Слайд 25) Моніторингові дослідження  якості знань учнів з української мови за І семестр 2015-2016 н.р.

                   (Слайд 26) Вже багато років учні нашої школи приймають участь в шкільних олімпіадах, різноманітних конкурсах: Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика, Міжнародному мовно-літературному конкурсі імені Тараса Шевченка, Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник».

    Зараз моє завдання якнайкраще підготувати учнів до проведення ДПА у травні цього року.

         (Слайд 27) 

 

 

ВІДДІЛ  ОСВІТИ  МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ  РДА  ЗО

 

ПІДСУМКИ РОБОТИ

НАД ПРОБЛЕМНОЮ ТЕМОЮ

 

     

«Розвиток

креативного мислення

на уроках математики

з використанням ІКТ»

 

Вчителя математики

вищої кагорії

Федорівської ЗШ І-ІІ ступенів

Ангеловської Алли Іванівни

 

2016

 

1

(Слайд 1) Готуючись до сьогоднішнього виступу, я бажала би зробити невеликий вступ, який стосується безпосередньо моєї школи.

         Серед розмаїття сучасних навчальних закладів сільські школи посідають особливе місце. Вони не тільки реалізують освітньо-виховні завдання, а й відіграють велику роль у підвищенні сільського господарства, у соціально-економічному і культурному розвитку села. Останнім часом культурно0освітня роль нашої школи зростає: в селі не функціонує будинок культури, бібліотека і школа залишається єдиним культурним осередком. Але попри все ми знаємо, що внаслідок ліквідації в селі школи, село приречене на вимирання.

         Особливої уваги потребують так звані малокомплектні школи, якою являється і моя Федорівська школа І-ІІ ступенів. Всі класи навчаються за класно-індивідуальною формою навчання. Це привело до того, що в робочому плані школи немає годин варіативної складової, відсутні платні гуртки, не оплачується робота класних керівників. Також школі притаманні типові труднощі: у штатному розписі немає посад заступників директора з виховної та навчальної роботи, помічника директора з господарської справи, педагога організатора, бібліотекаря тощо. Всі ці функції покладено на директора школи, що значно збільшує моє навантаження і залишає значно менше часу для роботи безпосередньо вчителем математики. Незважаючи на це, в школі постійно ведеться робота по підвищенню професійної майстерності вчителя, і я – не виняток. Сприяє розвитку творчості педагогічного колективу і кожного педагога зокрема добре налагоджена робота шкільного методичного кабінету, який є «організуючим центром методичної роботи з педагогічними працівниками». Цю організуючу роль виконує завідуючий кабінетом Рубльова Ганна Олександрівна, вчитель хімії, обраний з числа досвідчених педагогічних працівників школи і працює на громадських засадах. Методичний кабінет оформлений згідно з Положенням про методичний кабінет середнього закладу освіти.

         В структурі шкільної методичної роботи функціонує: педрада, постійно діючий семінар, динамічна група. Раціонально організована робота  над науково-методичною проблемою створює система методичної допомоги. Тому через усі розділи шкільного річного плану проходять заходи, спрямовані на розв’язання проблеми нашої школи. Кожний вчитель працює над своєю проблемною темою. В розрізі проблемної теми школи була визначена моя проблемна тема.

         (Слайд 2) З 2014 року я працюю над науково-методичною проблемною темою «Розвиток креативного мислення на уроках математики з використанням ІКТ».

(Слайд 3) Моє педагогічне кредо «Хто зневажає досягнення математики, той завдає шкоди всій науці, бо той, хто не знає математики, не може вивчити інші точні науки й не може пізнати світ»   Р. Бекон

 

2

Вивчення математики в даний час пов'язане з цілим рядом особливостей, якщо не сказати труднощів розвитку шкільної освіти в нашій країні. Як наголошується у ряді статей, доводиться говорити навіть про кризу математичної освіти. Причини його бачаться в наступному:

- у зміні пріоритетів у суспільстві і в науці - в даний час на тлі різкого падіння інтересу до науки в цілому спостерігається зростання пріоритету гуманітарних наук;

- у скороченні кількості уроків математики в школі;

- у відірваності змісту математичної освіти від життя (особливо в масових школах);

- в малому вплив на почуття та емоції учнів.

         Тому розкриття творчого потенціалу, створення оптимальних умов для самореалізації особистості, тобто розвиток креативності учнів, є одним з пріоритетних завдань сучасної освіти.

         (Слайд 4) Основною формою методичної роботи є педрада. За останні роки мною були висвітлені такі питання на педрадах:

2011-2012 н.р. – «Упровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес»;

2012-2013 н.р. – «Проблемна ситуація як один із засобів активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках математики»;

2013-2014 н.р. – «Роль вчителя-предметника у формуванні успішності учнів»;

2014-2015 н.р. – «Проблема формування мотивації навчальної діяльності учнів на уроках математики та шляхи її вирішення»;

2015-2016 н.р. – «Стимулювання пізнавальної діяльності як засіб саморозвитку і самореалізації особистості».

         (Слайд 5) За висновками внутришкільного контролю та робочої групи були підготовлені накази:

2011-2012 н.р. – «Про стан викладання, та рівень знань, умінь та навичок учнів з математики в 5, 6, алгебри та геометрії в 7, 8 класах»;

                            «Про стан  перевірки зошитів з математики в  5, 6, алгебри та геометрії в 7, 8 класах».

2012-2013 н.р. – «Про стан роботи  по застосуванню здоровязберігаючих технологій на уроках математики»;

                            «Про стан виконання програм та практичної частини з математики за I семестр».

(Слайд 6) 2013-2014 н.р. – «Про підсумки проведення декади з математики»;

                            «Про стан роботи по застосуванню форм та прийомів перевірки, способів подачі, типів домашнього завдання з математики».

2014-2015 н.р. – «Про стан роботи  по застосуванню нестандартних форми навчання і виховання як засобу розвитку творчої активності на уроках математики».

2015-2016 н.р. – «Про стан  викладання, та рівень знань, умінь та навичок учнів з математики в 6, алгебри та геометрії в 7, 9 класах»;

                           

3

                            «Про стан  перевірки зошитів з математики в 6, алгебри та геометрії в 7, 9 класах».

         (Слайд 7) З метою підвищення свого професійного рівня відвідую уроки та позаурочні заходи своїх колег по школі:

2011-2012 н.р. – Урок – казка з математики у 2 класі з теми «Знаки більше, менше. Порівняння чисел та виразів».

                            Урок – практикум з хімії у 7 класі з теми: «Обчислення масової частки».

2012-2013 н.р. – Нестандартний урок з географії в 7 класі з теми: «Євразія – найбільший материк».

                            Урок математики в 1 класі з теми: «Письмова нумерація чисел 11-20».

(Слайд 8) 2013-2014 н.р. – Нестандартний урок з математики в 4 класі з теми: «Складання і розв’язування задач за малюнком, за коротким записом».

                            Урок хімії в 8 класі «Хімія та гармонія кольору».

2014-2015 н.р. – Відкритий урок з англійської мови у 8 класі з теми: «Welcome to Great Britain».

                            Позакласний захід «Світова книга прав дитини».

2015-2016 н.р. – Урок української мови в 9 класі із застосуванням інтерактивних технологій «Складнопідрядні речення».

                            Філологічна гра «Рідне слово».

 

         (Слайд 9,10) Створення кабінету математики з відповідною матеріальною базою створює сприятливі умови для самовираження вчителя математики та кожної дитини в навчально-творчій діяльності, розкриттю їхніх нахилів, здібностей та обдарувань. Кабінет оформлений згідно рекомендацій. При організації освітнього простору забезпечується дидактична та методична підтримка викладання математики. Розроблено Паспорт кабінету, який оформлений згідно Положення. Постійно оновлюється та поповнюється матеріально-технічне забезпечення кабінету: це і оформлення та оновлення стендів у 2011-2012 н.р.;

і придбання науково-методичної літератури у 2012-2013 н.р.;

і придбання комп’ютера у 2013-2014 н.р.;

і оновлення меблів у 2014-2015 н.р.;

і придбання науково-методичної літератури у 2015-2016 н.р.;

        Я постійно працюю над систематизацією матеріалів кабінету.

(Слайд 11) В результаті чого створені поурочні папки з кожної теми для кожного класу та практичної частини до кожної теми. Також створені папки «Система контролю», де знаходяться графіки контрольних робіт, основні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, різнорівневі матеріали до контрольних та самостійних робіт.

         (Слайд 12) Результатом моєї роботи над науково-методичною темою є:

  1. Виконання завдань державного стандарту.

 

4

  1.  Виконання перспективного особистого плану розвитку, який був розроблений на початку моєї роботи над проблемною темою.
  2. Підготовка навчальних матеріалів:

(Слайд 13) 2011-2012 н.р. – Розробка нестандартного урок «Спортивні змагання» з геометрії в 7 класі «Рівнобедрений трикутник»;

                            Алгебраїчний тренажер з алгебри для учнів 8 – 9 класів.

2012-2013 н.р. – Розробка нестандартного уроку-подорожі  з математики «Величини та їх вимірювання» в 5 класі,  із застосуванням технології «Практичність теорії»;

                            Розробка системи пізнавальних акмеологічних завдань і матеріалів до теми: «Квадратні рівняння» , алгебра, 8 клас.

(Слайд 14) 2013-2014 н.р. – Розробка уроку математики з  використанням технологій рівневої диференціації: в 6 класі «Додатні і від’ємні числа, число «нуль», раціональні числа»;

                            Система завдань для усних вправ математичних диктантів, тестів, тренінгів  з математики для учнів 5 класу  за новою програмою.   

2014-2015 н.р. – Розробка  нестандартного уроку алгебри в 9 класі «Арифметична прогресія навколо нас»;

                            Розробка урок у – проекту  з алгебри в 8 класі «Розв’язування квадратних рівнянь»;

                            Розробка системи пізнавальних завдань і  вправ до теми: «Звичайні дроби» , «Відношення і пропорції» математика, 6 клас.

(Слайди 15-20) 2015-2016 н.р. –  Згідно індивідуальному плану чергової атестації були розроблені та проведені відкриті уроки: 

(Слайди 21-39) Бінарний урок-практикум для учнів 9 класу з геометрії «Застосування розв’язування трикутників в прикладних задачах».

(Слайди 40-63) Інтегрований урок-казка для учнів 9 класу з алгебри «Функція. Властивості функцій».

         (Слайд 64) За роки роботи над проблемною темою звичайно накопичувався певний досвід, який був узагальнений:

2011-2012 н.р. – «Активізація пізнавальної активності  та розвиток творчих здібностей учнів шляхом використання інноваційних технологій навчання на уроках математики».

2012-2013 н.р. – «Використання нетрадиційних форм і методів роботи, що сприяють розвитку творчих здібностей учнів на уроках математики».

(Слайд 65) 2013-2014 н.р. – «Організація проектної діяльності на  уроках математики»,

«Використання міжпредметних зв’язків на уроках математики».

2014-2015 н.р. – «Застосування проблемного методу на уроці математики»,  «Здоров’я-зберігаючі технології в роботі вчителя математики»

2015-2016 н.р. – «Використання мультимедійних технологій на уроках математики», «Впровадження компетентністного підходу до викладання математики в 7 класі».

 

5

         З метою організації ефективної навчально-виховної роботи я звернулася до застосування інноваційної діяльності, тобто застосуванню інтерактивних технологій, які стимулюють самостійну пізнавальну думку учнів, надають учням можливість заглянути в сутність науки.

         (Слайди 66, 67) В співпраці з учнями були створені такі навчальні проекти:

2012-2013 н.р. – Навчальний проект «Математика – язик природи».

2013-2014 н.р. – Навчальний проект «Процентні розрахунки».

2014-2015 н.р. – Навчальний проект «З математикою по життю».

2015-2016 н.р. – Навчальний проект «Симетрія навколо нас».

         (Слайди 68-71) З досвідом своєї роботи я ділюся з колегами на шкільному рівні. Я є членом шкільного методичного об’єднання вчителів-предметників та членом динамічної групи.

2011-2012 н.р. – «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках математики»

2012-2013 н.р. – «Застосування інноваційних форм і методів на уроках математики»

2013-2014 н.р. – «Метод проектів. Використання на уроках математики»

2014-2015 н.р. – «Проблемна ситуація як один із засобів активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках математики»

2015-2016 н.р. – «Інноваційні технології у формуванні креативного мислення учнів»

         (Слайд 72, 73) Результатом цієї роботи є створення буклетів, порт фоліо, випуск методичного посібника «На методичній хвилі»:

2011-2012 н.р. –  «Виховний потенціал уроку математики»

2012-2013 н.р. – «Урок математики в системі проблемного навчання»

2013-2014 н.р. – «Мотивація на уроках як чинник формування стійкого інтересу до предмета»

2014-2015 н.р. – «Технологія розвитку критичного мислення – творче співробітництво вчителя та учня»

2015-2016 н.р. – «Креативне навчання на уроках математики»

         Приділяю велику увагу самоосвітній роботі та професійному вдосконаленню. В цьому році пройшла курси підвищення кваліфікації вчителів математики при ЗОІППО, де захистила курсову роботу «Розвиток креативного мислення на уроках математики з використанням ІКТ.    (Слайди 74-79) Значну увагу приділяю позакласній та позаурочній роботі з метою викликати у учнів зацікавленість до такого складного предмету як математика. Оскільки в нас немає варіативної складової та оплачуваних гуртків, то вже декілька років на громадських засадах я організувала роботу гуртка «Радикал», членами якого є учні 5-9 класів.

На заняттях гуртка я маю змогу приділити увагу обдарованим учням, збагачувати матеріальну базу кабінету та готувати дітей до різних конкурсів і олімпіад. Також на заняттях гуртка ми готуємо позакласні заходи.

         (Слайд 80)Так були підготовлені і проведені слідуючи заходи:

6

2011-2012 н.р. – Конкурс комп’ютерного малюнку «Координатний зоопарк».

                            Усний журнал «Про математику та математиків».

2012-2013 н.р. – Вечір «Серенада математиці», позакласний захід «Інтелект- шоу «Еврика».

2013-2014 н.р. – Позакласний захід «Математичне поле чудес».

2014-2015 н.р. – Інтелектуальна гра «Математичний ерудит», Конкурс на кращого читця «Поетична геометрія».

2015-2016 н.р. – «Математичний КВК», віртуальна подорож «Сім чудес України», шкільний інтелектуальний марафон «І один у полі воїн».

         (Слайд 81) Для підвищення ефективності своєї роботи застосовую та пропагую передові педагогічні ідеї:

2011-2012 н.р. – Застосування елементів технології інтерактивного навчання

 на уроках математики (досвід О.І. Пометун).

2012-2013 н.р. – Апробація та впровадження в навчально-виховний процес передових ідей вчителів-новаторів Дніпропетровської та Запорізької областей.

(Слайд 82) 2013-2014 н.р. – Впровадження в навчально-виховний процес методу проектів як сучасної  педагогічної технології. Досвід роботи вчителів Мелітопольського  НВО № 16, вчителів Черкащини.

2014-2015 н.р. – Технологія проблемного навчання – як один із видів розвиваючого навчання. Педагогічні знахідки.

2015-2016 н.р. – Розвивальні можливості інтегрованого уроку (з досвіду роботи  за інтегрованою педагогічною технологією О.Мариновської).

            (Слайд 83) І як результат моєї творчої співпраці з учнями є показники моніторингових зрізів:

 

2011-2012 н.р. –          Високий – 38

                            Достатній – 15

                            Середній -47

2012-2013 н.р. –          Високий – 38

                            Достатній – 8

                            Середній - 54

2013-2014 н.р. –          Високий – 46

                            Достатній – 8

                            Середній -46

2014-2015 н.р. –          Високий – 31

                            Достатній – 8

                            Середній -61

 

         (Слайд 84) А участь учнів у міжнародному математичному конкурі «Кенгуру» дає можливість виявити здібності учнів до математики, відкрити нові «зірочки», допомагає розкривати їхні таланти:

2011-2012 н.р. – «Відмінний результат»  (Євсюкова І., Латишева Ю.)

                            «Добрий результат»  місце (Назіна О., Семенова К.)

2012-2013 н.р. – «Відмінний результат»  (Латишева Ю., Євсюкова І.)

                            «Добрий результат»  (Назіна О., Коміров М.)

2013-2014 н.р. – «Відмінний результат»  (Рубльов А., Семенова К.)

                            «Добрий результат»  (Коміров М., Горшкова Я.)

2014-2015 н.р. – «Відмінний результат»  (Рубльов А., Семенова К.)

                            «Добрий результат»  (Коміров М., Євсюков В.)

(Слайд 85)

2. Обговорення результатів проведення Тижня педагогічної майстерності вчителя математики.

Голова МО Сива О.Л.

Вчителі-предметники

 

3. Доповідь «Виховання духовних та моральних ціннісних орієнтирів національно-патріотичної свідомості та активної життєвої позиції на уроках мистецтва» (з досвіду роботи)

Вчителі мистецтва Рубльова Г.О., Євсюкова О.І.

 

         Вчитель математики Ангеловська А.І. та вчитель української мови та літератури Сива О.Л. ознайомили присутніх з результатами своєї роботи за період з 2011 по 2016 рік, матеріалами виконання індивідуального плану чергової атестації у 2015-2016 навчальному році, презентаціями, які були представлені на засіданні атестаційної комісії в Терпіннівському колегіумі «Джерело» та продемонстрували власні портфоліо, де були зазначені:

- моніторинг навчальних досягнень учнів;

- виступи на педрадах, семінарах, засіданнях МО, творчих груп різних рівнів;

- проведені відкриті уроки, заняття, класні години;

- результати участі у творчих професійних конкурсах;

- результативність роботи з обдарованими учнями;

- друковані роботи;

- громадська діяльність учителя.

         При обговоренні результатів проведення Тижня математики всі вчителі поділилися своїми враженнями від проведеного тижня та зазначили, що дізналися багато цікавого і нового, побачили цікаві методи проведення уроку, виховних заходів, проаналізували уроки та виховні заходи за відповідними критеріями та вимогами щодо структури уроку, конспекту та основних частин.

         Поділилися своїм досвідом роботи з питання щодо виховання в молодого покоління духовних та моральних ціннісних орієнтирів національно-патріотичної свідомості та активної життєвої позиції вчителі мистецтва Рубльова Г.О. та Євсюкова О.І. Вони зазначили, що українська мистецька спадщина володіє досить великим потенціалом, який можна використовувати на своїх уроках.

 

 

Категорія: Методична робота | Додав: Алла (02.04.2016)
Переглядів: 892 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites