Згідно індивідуального плану з чергової атестації, вчитель математики Ангеловська А.І., яка атестується в цьому році, провела відкритий урок геометрії в 9 класі, на якому були присутні всі вчителі школи.
Тема. Функція. Властивості функції
Мета:
1) узагальнити та систематизувати знання учнів про функцію; сформувати вміння знаходити область визначення різних функцій, у тому числі підвищеного рівня складності; будувати та читати графіки функції; виконувати найпростіші перетворення графіків функції; дослідження різних функцій;
2) розвивати логічне мислення, вміння швидко переключати увагу з одного виду діяльності на інший, уміння поєднувати вивчений матеріал із приємними розвагами;
3) виховувати в учнів любов до математики; естетичне сприйняття інформації; активність і наполегливість під час виконання вправ.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок
Оладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, роздатковий дидактичний матеріал для учнів, інтерактивна дошка, малюнки учнів
Форма проведення: інтегрований урок-казка
Епіграф: «Немає жодної галузі людських знань, куди б не входило поняття функції та її графічного зображення»
К.Ф. Лебединцев
Девіз уроку: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи, як це робить сусід»
А. Нівен
План уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання, побажання
- Девіз уроку закликає нас до активної свідомої праці. Тож будемо уважними та активними. Я сподіваюсь на успішну працю, впевнена, що на уроці ви зможете проявити знання, вміння, кмітливість.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
1. Слово вчителя
- Поняття функції є одним із найважливіших у курсі математики. Оскільки функція – це одне з основних математичних та наукових понять, що виражає залежність між змінними величинами, які існують у природі, і тому присутні в кожній галузі знань. Це підтверджує і зміст епіграфа уроку (учні зачитують та коментують епіграф уроку).
Приклад 1. Криві, які намалював сейсмограф, коли земна кора перебуває у стані спокою та сигнали землетрусу.
Приклад 2. Дві кардіограми: перша показує роботу здорового серця, а друга – хворого (приклади демонструються на слайдах)
- Сьогодні у нас незвичайний урок: до нас завітало багато гостей, які хочуть побувати разом з нами у чарівній математичній казці. Дія нашої казки відбувається в царстві Функції, де є король та принцеси-функції зі своїми математичними примхами і складними характерами. А де молоді тендітні дівчата – там присутня любов.
- Усе в світі починається з любові.
Что может быть прекраснее, чем счастье?
Оно приходит лишь с любовью и добром,
Сил придавая для борьбы с ненастьем,
Оберегая радостью, теплом.
- Одного разу до царства завітали принци з інших королівств: Золотого, Срібного та Мідного. Всі вони бажали одружитися з принцесою Функцією, але король забажав, щоб спочатку принци проявили себе в ролі несміливих залицяльників, потім у ролі наречених і врешті, у ролі впевнених у собі «одружених» із функцією.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Освідчення в коханні (Слово короля)
- Для того, щоб освідчитися, треба добре знати предмет свого захоплення. Зараз вам потрібно буде це довести.
2. Свідомий вибір нареченої (Слово вчителя)
- В сім’ї короля багато наречених-функцій, і кожна має свої принади. Пригадайте всі види функцій, які ви вивчали в 7-8 класах.
Вона прийшла непрохана й неждана,
І я її зустріти не зумів.
Вона до мене випливла з туману
Моїх юнацьких несміливих снів.
В. Симоненко
Принцеси по черзі називають функції, а принци пускають «стріли Амура» від функції до відповідних графіків функцій (усні вправи виконується за допомогою інтерактивної дошки)
3. Орфографічна хвилинка
- Провідмінюйте слова:
а) аргумент;
б) функція;
в) графік.
ІV. Формування вмінь і навичок
1. Заручини: від теорії – до практики
Знайомство з батьками (Слово вчителя)
- «Батьками» функції є її властивості. І все залежить тільки від вас: чи буде ваша любов до функції зростати чи спадати, чи буде нульовою, чи буде функція парною, або непарною, або не тією і не іншою. Виконаємо декілька задач біля дошки.
Принци в ролі наречених
3. Задачі (за картками)
(Учні парами: принцеси і принци виконують однакове завдання (по різні сторони інтерактивної дошки), а потім звіряють відповіді. Якщо відповіді співпадають, то пара готова до «одруження»)
- Працюємо за картками. Є два види карток: «односерцеві» і «двосерцеві», відповідно із завданнями середнього та достатнього рівня складності.
(Учні вибирають картку і самостійно працюють біля дошки)
2. Королівський бал на честь заручин: фізкультхвилинка,
релаксація (Прийом «Емоційного стимулювання»)
3. Одруження з Функцією
Слово вчителя
- І ось тепер наші наречені вже готові до такого рішучого кроку як одруження.
Такий рішучий крок вимагає підвищеної уваги.
Робота в парах «Ідеальна пара»
Перевірка на проекційному екрані
V. Підсумок уроку. Рефлексія власної діяльності
- Ось і добіг кінця наш урок.
Коли ми найбільше радіємо?
Коли вдалося досягнути бажаного!
Фалес Мілетський
1. «Цікавинки навчання»
- Розв’яжіть кросворд:
2. Гра-підсумок «Закінчить речення»
1. Головним на уроці було …
2. На уроці я навчився …
3. Я оцінюю свою роботу на уроці …
4. Найкращою на уроці була робота учня (якого?) … тому що …
3. Святкові побажання
- Вітаю вас, віднині ви одружені з функцією на все шкільне життя, як цього вимагає програма, тому що функцію вивчають упродовж всього навчання в школі аж по 11 клас включно. А якщо серйозно, то я хотіла б вам побажати знайти в своєму житті нескінченну, многогранну, екстремальну любов, яка буде підносити вас до небес.
Любов, як сонце,
Світу відкриває
Безмежну велич
Людської краси.
В. Симоненко
VІ. Домашнє завдання
Повторити за 8 клас розв’язування квадратних рівнянь, кількість коренів, залежно від дискримінанта, означення квадратного тричлена, виділення квадрата двочлена з квадратного тричлена.
Повторити п. 8-10 підручника В. Кравчука «Алгебра» 9 клас
Рівень А – № 260 (а,в), № 231, № 282
Рівень Б – Скласти алгоритм розв’язання найпростіших нерівностей з модулем. Побудувати графік у = (х + 2)2 – 1 та дослідити цю функцію.
Рівень В – Придумати рекламу, в якій говориться про важливість застосування функції. Розв’язати графічно из корня x+4= (х + 4)2 из корня x+ 2 = - х2 + 4
|