ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РОБОТИ
НАД ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНОЮ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ ТЕМОЮ
«ФОРМУВАННЯ, РОЗВИТОК ТА САМОРОЗВИТОК ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ
В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ
В СУЧАСНІЙ СІЛЬСЬКІЙ ШКОЛІ»
I. ЕТАП - ПІДГОТОВЧИЙ
МЕТА: діагностування вчителів, виявлення проблем та складання планів самоосвіти
ТЕРМІН: Вересень 2014 - Грудень 2014
№
|
Зміст роботи
|
Форми роботи
|
Термін
|
Відповідальний
|
1
|
Проблемно-орієнтований аналіз педагогічного процесу, рівня педагогічної майстерності вчителів на основі питань, одержаних в результаті роботи над темою: «Формування успішного освітнього середовища сільської школи шляхом активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів»
|
Методична оперативна нарада
|
Вересень 2014
|
Ангеловська А. І.
|
2
|
Створення шкільної динамічної групи для розробки моделі втілення в практику проблемної теми школи, організація роботи над нею
|
Методична оперативна нарада
|
Жовтень 2014
|
Ангеловська А. І.
Рубльова Г.О.
|
3
|
Дослідження рівня професійної майстерності, потреб та інтересів педколективу і кожного вчителя зокрема
|
Анкетування педагогічного та учнівського колективу, батьків
|
Вересень 2014
|
Рубльова Г.О.
Бардасова Г.А.
|
4
|
Обробка даних з анкетування. Виявлення рівня обізнаності педагогічного колективу з проблеми
|
Засідання
динамічної
групи
|
Вересень 2014
|
Євсюкова О. І.
|
5
|
Ознайомлення з проблемою, вибір напряму діяльності
|
Теоретично-практичний семінар з проблеми «»
|
Вересень-Жовтень 2014
|
Ангеловська А. І.
Рубльова Г.О.
|
6
|
Обговорення проблемної теми
|
Методична оперативна нарада
|
Вересень 2014
|
Рубльова Г.О.
|
7
|
Затвердження загальношкільної науково-методичної теми
|
Методична оперативна нарада
|
Жовтень 2014
|
Ангеловська А. І.
|
8
|
Визначення напрямів роботи, розподіл обов’язків між членами педагогічного колективу, забезпечення послідовності накреслених заходів
|
Складання плану роботи школи над проблемою
|
Жовтень 2014
|
Ангеловська А. І.
Рубльова Г.О.
|
РЕЗУЛЬТАТ: розроблено план роботи школи над проблемою
IІ. ЕТАП – ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ
НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ ПРОБЛЕМИ
МЕТА: ознайомлення з базою досвіду науковців та їх дослідженнями з даної проблеми
ТЕРМІН: Січень 2015 - Грудень 2015
№
|
Зміст роботи
|
Форми роботи
|
Термін
|
Відповідальний
|
1
|
Провести педагогічну раду: «Завдання колективу в роботі над єдиною методичною проблемою»
|
Педрада
|
Січень 2015
|
Ангеловська А. І.
|
2
|
Розподіл обов’язків, складання планів методичних семінарів
|
Методична оперативна нарада
|
Січень 2015
|
Рубльова Г.О.
|
3
|
Підготувати папку «Радимо прочитати» до проблемної теми «Формування, розвиток та саморозвиток творчої особистості в процесі навчання та виховання в сучасній сільській школі»
|
Методична оперативна нарада
|
Лютий 2015
|
Рубльова Г.О.
|
4
|
Випустити методичні бюлетені в світі проблемної теми:
1) «Що таке самореалізація особистості»;
2) «Самореалізація особистості в умовах гуманізації освіти»
|
Динамічна
група
|
Березень 2015
Жовтень 2015
|
Євсюкова О. І.
|
5
|
Розробити матеріали з організації самоосвіти вчителів
|
Методична оперативна нарада
|
Березень 2015
|
Ангеловська А. І.
Рубльова Г.О.
|
6
|
Підготувати та провести педагогічні читання «Педагогіка співробітництва, її суть та переваги над авторитарною педагогікою»
|
Пед. читання
|
Квітень 2015
|
Ангеловська А. І.
|
7
|
Підготувати та провести семінари:
1) Психолого-педагогічний семінар «Самореалізація особистості»;
2) Науково-методичний семінар «Самореалізація особистості вчителя і учня в навчальній діяльності, як умова розвитку професійної компетентності педагога»
|
Семінари
|
Березень 2015
Жовтень 2015
|
Психолог
Бардасова Г.А.
Ангеловська А. І.
|
8
|
Створення каталогів і технологічних карт. Оформлення динамічного стенду з проблематики
|
Методична оперативна нарада
|
Вересень 2015
|
Рубльова Г.О.
|
9
|
Провести педагогічну раду «Стимулювання пізнавальної діяльності як засіб саморозвитку і самореалізації особистості»
|
Пед. рада
|
Листопад 2015
|
Ангеловська А. І.
|
10
|
Розглянути педагогічні проблеми:
- «Інноваційні форми науково-методичної роботи з педагогічними кадрами»;
- «Інноваційний підхід та педагогічні стратегії розвитку творчого потенціалу учнів».
|
Методична оперативна нарада
|
Жовтень 2015
Грудень 2015
|
Ангеловська А. І.
|
РЕЗУЛЬТАТ: розроблено обґрунтування науково-методичної теми. Затверджено на пед. раді програму роботи над темою.
III. ЕТАП - ПРАКТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ. АПРОБАЦІЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ В ПРАКТИКУ
МЕТА: впровадження в практику освітньої діяльності змісту
науково-методичної теми.
ТЕРМІН: Січень 2016 – Грудень 2017
№
|
Зміст роботи
|
Форми роботи
|
Термін
|
Відповідальний
|
1
|
Випустити методичні бюлетені
1) «Актуальність проблеми соціалізації»;
2) «Формування творчої особистості в процесі навчання»;
3) «Особистісно-професійне зростання вчителя сільської школи в умовах неперервної освіти»;
4) «Шляхи реалізації виховної функції уроку»;
5) «Специфічні чинники впливу на розвиток особистості учня в освітньому середовищі сільської школи»;
6) «Вісті з уроків».
|
Динамічна група
|
Березень 2016
Вересень 2016
Грудень 2016
Лютий 2017
Квітень 2017
Листопад 2017
|
Євсюкова О.І.
Рубльова Г.О.
Ангеловська А.І.
Рубльова Г.О.
Євсюкова О.І.
Ангеловська А.І.
|
3
|
Оформлення динамічного стенду з проблематики
|
Стенд
|
Січень 2016
Вересень 2016
Лютий 2017
Жовтень 2017
|
Рубльова Г. О.
|
4
|
Робота динамічної групи з проблемної теми «Шлях пізнання в дії»
|
Засідання
динамічної
групи
|
Протягом 2016-2017 рр.
|
Євсюкова О. І.
|
5
|
Провести тиждень педагогічної майстерності
- «Інноватика і творчість педагогів – основні шляхи до успіху в роботі з учнями»;
- «Через творчість до успіху»;
|
Творчий звіт
|
Січень 2016
Січень 2017
|
Рубльова Г. О.
Рубльова Г. О.
|
6
|
Творчий портрет вчителів, що атестуються
|
Засідання пед, ради
|
Березень
2016
Березень
2017
|
Рубльова Г. О.
Ангеловська А. І.
|
7
|
Підготувати та провести педагогічні ради:
1) «Розвиток пізнавальної самостійності і творчих здібностей учнів: проблеми педагогічної практики вчителів школи»;
2) «Соціалізація учнів в сучасному освітньому просторі»;
3) «Формування в учнів здорового способу життя на підставі здоров’язберігаючих та інтерактивних технологій»
4) «Створення умов для розвитку креативної особистості»;
5) «Шляхи реалізації виховної функції уроку як засобу розвитку особистості через взаємодію учасників педагогічного процесу»;
6) «Розвиток інноваційної особистості вчителя як головний напрямок підвищення його педагогічної майстерності»
|
Педрада
|
Січень 2016
Березень 2016
Листопад 2016
Січень 2017
Березень 2017
Листопад 2017
|
Ангеловська А. І.
|
8
|
Лекторій для батьків:
- «Формування компетенцій здорового способу життя в учнів через спільну діяльність школи та сім'ї»
- «Роль сім’ї у формуванні креативних здібностей дітей»
|
Батьівські збори
|
Жовтень 2016
Грудень 2017
|
Класні керівники
|
9
|
Підготувати та провести педагогічні читання:
1) «Впровадження педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського щодо гармонійного розвитку особистості учня, формування
його життєвої компетентності у навчально-виховному процесі на основі формули “Три люблю”»
2) «Сучасний урок - спільна творчість учителя й учнів»
|
Пед. читання
|
Лютий 2016
Лютий 2017
|
Євсюкова О.І.
Рубльова Г.О.
|
10
|
Підготувати і провести семінари:
- Психолого-педагогічний:
1) «Психолого-педагогічні аспекти формування успішної особистості
педагога»;
2) «Психологічні особливості формування творчої особистості вчителя й учня»
- Практичний:
1) «Виховання гармонійної, всебічно розвиненої творчої особистості, здатної до самореалізації та самоствердження»;
2) «Формування ціннісних орієнтацій, щодо самостійності та ініціативності учнів в організації їх діяльності»
Семінар-практикум:
1) «Використання педагогічних технологій, удосконалення навчально-виховного процесу з метою забезпечення якості знань, вміньі навичок учнів в умовах сучасної школи та вимог сьогодення»;
2) «Творча самореалізація учнів у позакласній діяльності сільської школи»
|
|
Квітень 2016
Квітень 2017
Жовтень 2016
Жовтень 2017
Грудень 2016
Грудень 2017
|
Бардасова Г.А.
Євсюкова О.І.
Бардасова Г.А.
Рубльова Г.О.
Ангеловська А. І.
Сива О.Л.
Ангеловська А. І.
Рубльова Г.О.
|
РЕЗУЛЬТАТ: створено банк інформації щодо впровадження проблеми у навчально-виховний процес школи.
IV. ЕТАП - ПРАКТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ. АПРОБАЦІЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ В ПРАКТИКУ
МЕТА: підведення підсумків роботи пед. колективу над проблемною темою
ТЕРМІН: Січень 2018-Травень 2018
№
|
Зміст роботи
|
Форми роботи
|
Термін
|
Відповідальний
|
1
|
Діагностика педагогічної практики педагогів. Узагальнення передового педагогічного досвіду
|
Методична оперативна нарада
|
Січень 2018
|
Ангеловська А. І.
|
2
|
Провести педагогічну раду «Інноваційна діяльність школи в системі формування компетентної особистості»
|
Пед. рада
|
Січень 2018
|
Ангеловська А. І.
|
3
|
Круглий стіл «Творчі успіхи педагогів школи»
|
Методична оперативна нарада
|
Березень 2018
|
Рубльова Г.О.
|
4
|
Розглянути педагогічні проблеми:
- «Розвиток особистості учня на основі використання інноваційних технологій»;
- «Формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості»;
- «Створення умов для розкриття потенційних можливостей учнів»;
- «Причини невисокої якості знань учнів і шляхи їх подолання»;
- «Інформаційно-комунікаційний освітній простір школи».
|
Методична оперативна нарада
|
Січень
2018
Лютий
2018
Березень
2018
Квітень
2018
Травень 2018
|
Євсюкова О. І.
Рубльова Г.О.
Сива О.Л.
Мусатова І.М.
Ангеловська А. І.
|
5
|
Відкриті уроки вчителів
|
Відкриті уроки
|
Січень 2018 – Квітень 2018
|
Вчителі-предметники
|
6
|
Провести науково-практичну конференцію «Удосконалення навчально-виховного процесу як засіб розвитку творчої особистості
вчителя та учнів»
|
Конференція
|
Травень 2018
|
Ангеловська А. І.
|
РЕЗУЛЬТАТ: педагогічний колектив засвідчив науково-методичну тему на достатньому теоретичному та практичному рівні
|